Varaa lennot lentoyhtiöltä Norra

Meno-paluu
Economy
Washington (WAS)
Mihin?
ke 16.2.
ke 23.2.
Kaikki kuukaudet
Vertaile vs. momondo |

Tietoa lentoyhtiöstä Norra

Nordic Regional Airlines eli Norra on suomalainen lentoyhtiö. Aiemmin lentoyhtiö tunnettiin nimellä Flybe Finland Oy. Norra poikkeaa hieman perinteisistä lentoyhtiöistä, sillä sen merkittävin tehtävä on tuottaa lentotoimintaa muille lentoyhtiöille. Se onkin suomalaisille tutun Finnairin tärkeä kumppaniyhtiö. Nordic Regional Airlines liikennöi isoa osaa Finnairin kotimaan lennoista Suomessa. Myös Finnairin monilla reiteillä Suomesta Eurooppaan lentojen toteuttaja on Norra. Lentoyhtiön tärkeä tehtävä on tarjota laadukkaita lentoja kustannustehokkaasti, jotta sen yhteistyökumppanit voivat tarjota matkustajilleen mahdollisimman laadukkaita ja halpoja lentoja.

Nordic Regional Airlinesin pääkonttori on Helsinki-Vantaan lentokentällä. Lentoyhtiön omistajia ovat Staffpoint Holding Oy, Kilco Oy ja Finnair Oyj. Norra lentää kaiken kaikkiaan 50 000 lentoa vuodessa. Lentoyhtiön laivasto on varsin nuori ja siksi myös moderni; sen kalustoon kuuluu 24 lentokonetta. Niistä 12 on ATR-potkuriturbiinikoneita, jotka sopivat etenkin kotimaan lennoille toisinaan hyvinkin kylmässä Suomessa. 12 Embraer E190-suihkukoneet palvelevat puolestaan Euroopan liikennettä, sillä ne soveltuvat pidemmille lennoille.

Koska Norra tuottaa palveluita muille lentoyhtiöille, se ei myy lentoja omille reiteilleen, vaan lennot myydään Finnairin nimissä. Lentomatkustajat voivat olla kuitenkin tyytyväisiä matkustaessaan nuoren lentoyhtiön liikennöimällä lennolla, sillä Nordic Regional Airlines tunnetaan täsmällisestä palvelustaan. Yhtiötä on kiitelty myös hyvästä asiakaspalvelusta. Jos otat Finnairin suoran lennon Helsingistä kotimaan kohteisiin, kuten Joensuuhun, Kuopioon, Turkuun, Tampereelle, Ouluun tai Vaasaan, on liikennöijänä usein Norra. Helsingistä lentoyhtiö liikennöi myös Euroopan kohteisiin, kuten Norjaan, Ruotsiin, Saksaan ja lukuisiin muihin maihin. Kaukolennot eivät kuulu lentoyhtiön tarjontaan.


Edulliset lennot muihin matkakohteisiin

Kuinka paljon aikaisemmin ennen Nordic Regional Airlinesin lentoa tulee saapua kentälle?

Norran liikennöimillä lennoilla noudatetaan Finnairin lähtöselvitysohjeita. Lähtöselvityksen voi tehdä internetin kautta esimerkiksi tietokoneella tai matkapuhelimella enintään 36 tuntia ennen lennon lähtöä. Lähtöselvitys onnistuu myös Finnairin mobiilisovelluksella. Jos check-in on tehty netin kautta, voit kentällä vain jättää matkatavarat baggage drop -tiskille ja suunnata e-lipun kanssa portille. Kentällä kannattaa kuitenkin olla ajoissa ruuhkien varalta. Mikäli teet lähtöselvityksen lentokentällä, tarkista lähtökentän kotisivuilta, kuinka aikaisin lentoasemalla suositellaan olemaan. Helsinki-Vantaalla check-in-prosessia nopeuttavat lähtöselvitysautomaatit.

Matkatavarat Nordic Regional Airlinesilla

Myös matkatavaroiden suhteen Nordic Regional Airlines noudattaa Finnairin sääntöjä. Voit tarkistaa lennolle sallitun matkatavaramäärän lentotiedoistasi. Kaikille lennoille saa ottaa mukaansa ainakin yhden käsimatkatavaran, ja suurimmalle osalle lennoista sallitaan myös yksi tai kaksi ruumaan kirjattavaa matkalaukkua. Economy Light -lippuun ei kuulu yhtään ruumaan kirjattavaa matkatavaraa, mutta matkatavaran voi ostaa lisäpalveluna. Matkalaukun paino on enintään 23 kg ja matkalaukun koko (pituus + leveys + korkeus) enintään 158 cm. Yhdeksi matkatavaraksi on mahdollista laskea myös erikoismatkatavara, kuten sukset. Lastenrattaat voi kuljettaa Norran koneissa veloituksetta, mutta rattaiden on oltava taitettavaa mallia.

Käsimatkatavarat Nordic Regional Airlinesilla

Sallittujen käsimatkatavaroiden määrä riippuu matkustusluokasta. Businessluokassa matkustaville sallitaan kaksi käsimatkatavaraa. Käsimatkatavaran mitat ovat enintään 56 cm x 45 cm x 25 cm. Lisäksi sallitaan yksi pieni henkilökohtainen tavara, kuten käsilaukku. Muissa luokissa ja lipputyypeissä sallitaan vain yksi käsimatkatavara edellä mainituin mitoin ja yksi henkilökohtainen tavara. Näiden tavaroiden yhteispaino saa olla enimmillään 8 kg.

Ateriat ja tarjoilu Nordic Regional Airlinesin lennolla

Norran palvelukonsepti vastaa Finnairin konseptia, mikä tarkoittaa, että tarjonta on yleensä sama kuin Finnairin liikennöimillä lennoilla. Ruokatarjonta riippuu lennon pituudesta, juomista tarjoillaan ilmaiseksi yleensä kahvia, teetä ja mehua. Pidemmillä lennoilla on mahdollisuus myös ostaa Sky Bistro -menun tuotteita sekä aterioita, joita voi tilata etukäteen. Aterioita ja Sky Bistro -tuotteita ei myydä lyhyillä kotimaan lennoilla.

Lentolipun peruminen tai muuttaminen Nordic Regional Airlinesilla?

Lentovarauksen voi perua Finnairin kotisivuilla Varaukseni-osion kautta. Matkustajan oikeus hyvitykseen matkan hinnasta riippuu hänen ostamastaan lipputyypistä. Jos olet ostanut lentolipun suoraan Finnairilta, voit hakea myös Norran liikennöimien lentojen käyttämättömistä lipuista takaisinmaksua Finnairin kotisivuilta löytyvän lomakkeen kautta. Mikäli kyseessä on lomalento, joka on ostettu esimerkiksi matkatoimistolta, on yhteys peruutustapauksessa otettava lennon myyjään. Mahdollisuudet muuttaa lippua riippuvat lipputyypistä. Jos ostamassasi lipputyypissä muutokset (esim. lennon päivämäärän tai kellonajan muutos) ovat mahdollisia, voit tehdä muutokset Finnairin kotisivuilla Varaukseni-osion kautta.

Lentolipun vaihtaminen toiselle henkilölle Nordic Regional Airlinesilla?

Tietyissä lipputyypeissä lipun vaihtaminen toisen henkilön nimiin on mahdollista. Muutokset voi tehdä ottamalla puhelimitse yhteyttä Finnairin asiakaspalveluun vähintään päivää ennen lähtöä. Nimenmuutoksista peritään lisämaksu.

Matkustusluokat Nordic Regional Airlinesilla

Matkustusluokat ovat Norralla samat kuin Finnairilla. Euroopan lennoilla matkustajat voivat valita joko Economy-luokan tai Business-luokan. Business-luokassa matkan hintaan kuuluvat muun muassa ateriat, ilmaiset sanomalehdet sekä erilaiset juomavaihtoehdot. Matkustusluokan korotus Finnair Plus -pisteillä on mahdollista myös Norran lennoilla.

Nordic Regional Airlinesin bonuspisteet ja niiden käyttö

Finnair Plus -uskollisuusohjelman pisteitä on mahdollista kerryttää ja hyödyntää myös Norran liikennöimillä lennoilla. Ohjelman jäseneksi voi liittyä Finnairin kotisivun kautta.

Paikkavaraus Nordic Regional Airlinesin lennolla

Mieluisan istumapaikan voi Norran liikennöimille Finnairin lennoille varata joko lentovarauksen yhteydessä tai jälkikäteen Finnairin kotisivuilta Varaukseni-palvelusta. Paikan varaus voi olla maksullista, hinta riippuu esimerkiksi matkustusluokasta, lipputyypistä, istuintyypistä ja lennon pituudesta. Vauvalle on sallittua ottaa mukaan lennolle turvakaukalo tai koppa, mutta asiasta on otettava ensin yhteys Finnairin asiakaspalveluun. Mikäli matkustat raskaana ollessasi, muista että 28. raskausviikon jälkeen sinun on lähetettävä todistus terveydentilastasi Finnairille etukäteen. Vastasyntynyt voi lentää kahden päivän ikäisenä.

Mitä tehdä lentokoneessa?

Lennon tarjonta riippuu lentomatkan pituudesta. Euroopan lennoilla voit esimerkiksi tehdä tax-free-ostoksia lennon aikana ja shoppailla Sky Bistro -tuotteita. Oman puhelimen, tabletin ja tietokoneen käyttö on sallittua lentotilassa, mutta ilmaista nettiyhteyttä Norran koneissa ei toistaiseksi ole.

Nordic Regional Airlinesin asiakaspalvelu

Norran matkustajia palvelee Finnairin asiakaspalvelu. Asiakaspalveluun saat yhteyden puhelimitse sekä lentoyhtiön kotisivujen chatissa, Facebookissa ja Twitterissä.

  • Meno-paluu
  • Yhdensuuntainen
  • Useita kohteita
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
  • Useita
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka
Economy
  • Economy
  • Premium Economy
  • Business
  • 1. luokka